W związku z wystąpieniem niekorzystnego zjawiska atmosferycznego na terenie województwa mazowieckiego – burz z opadami deszczu w przedziale od 30 mm do 70 mm, lokalnie do 80 mm, z porywami wiatru do 90 km/h
oraz miejscami występującym gradem, informuję o możliwości składania wniosków o oszacowanie szkód w gospodarstwach rolnych do dnia 10 lipca 2020 roku do Urzędu Miejskiego w Halinowie (Biuro Podawcze), ul. Spółdzielcza 1.
Do wniosku o szacowanie szkód należy dołączyć:
- wykaz działek deklarowanych do płatności bezpośrednich na bieżący rok (kserokopia wniosku o płatności bezpośredniej na rok 2020),
- w przypadku posiadania zwierząt kopię zgłoszenia do Systemu Identyfikacji i Rejestracji Zwierząt (IRZ) / księga stada / paszporty.
Producenci rolni składając wniosek oświadczają, iż nie dokonają likwidacji ani zbioru uprawy do czasu przeprowadzenia przez Komisję powołaną przez Wojewodę Mazowieckiego lustracji na miejscu wystąpienia szkód.
W związku z powyższym producenci rolni, którzy zamierzają złożyć wniosek o szacowanie szkód w gospodarstwach rolnych proszeni są o niepodejmowanie żadnych prac agrotechnicznych w uprawach, w których powstały straty.
Wniosek o szacowanie szkód dostępny jest w Urzędzie Miejskim w Halinowie (Biuro Podawcze) oraz na stronie www.halinow.pl i https://www.gov.pl/web/uw-mazowiecki/pomoc-rolnikom-poszkodowanym-niekorzystnymi-warunkami-atmosferycznymi
Burmistrz Halinowa
/-/Adam Ciszkowski