Deklaracja Dostępności
Wstęp deklaracji
Gmina Halinów zapewnia dostępność swojej strony internetowej halinow.pl zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych w standardzie WCAG 2.1. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej https://halinow.pl/
Wyłączenia:
- dokumenty tekstowe i tekstowo-graficzne, dokumenty utworzone w programach przeznaczonych do tworzenia prezentacji lub arkuszy kalkulacyjnych, opublikowane przed dniem 23 września 2018 r. są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności;
- mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności;
- pliki wytworzone przez inne podmioty niż Urząd Miejski w Halinowie i przekazane do publikacji w formie papierowej lub skanów nie są dostępne z uwagi na brak dostępu do danych źródłowych;
- treści archiwalne, niewykorzystywane do realizacji bieżących zadań są wyłączone
- z obowiązku zapewniania dostępności.
Data publikacji i aktualizacji
Data publikacji strony internetowej: 02.01.2018 r.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 28.03.2024 r.
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej
Oświadczenie sporządzono dnia: 27.03.2020 r.
Deklaracja została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia 29.03.2024 r.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Skróty klawiaturowe
Serwis nie jest wyposażony w skróty klawiaturowe, które mogły by wchodzić w konflikt
z technologiami asystującymi (np. programy czytające), systemem lub aplikacjami użytkowników.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt na adres email: informatyk@halinow.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu
22 783 60 20, wew. 555 Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Informacje na temat procedury wnioskowo-skargowej
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia
z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich
Dostępność architektoniczna
Budynek: Urząd Miejski w Halinowie, ul. Spółdzielcza 1, 05-074 Halinów.
Opis dostępności architektonicznej:
1. Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli.
Budynek Urzędu Miejskiego w Halinowie położony jest przy skrzyżowaniu ulic Spółdzielczej i Bema w Halinowie, w odległości ok 130 m od przystanku osobowego PKP Halinów oraz w odległości ok 350 m od pętli autobusowej ZTM linii 704 - PKP Halinów 01 przy ul. Warszawskiej w Hipolitowie. Do Urzędu można także przyjechać autobusami linii regularnych nr 801, 802, 803, 804, 805, 807 wysiadając na pętli autobusowej linii 704 na przystanku PKP Halinów. Goście i klienci korzystają
z głównego wejścia do budynku od strony ul. Spółdzielczej oraz bocznego wejścia do Referatu Urzędu Stanu Cywilnego i Spraw Obywatelskich od strony ul. Bema. Budynek jest wyraźnie oznakowany tablicami informacyjnymi przy wejściu głównym i bocznym. Przed wejściem głównym do budynku znajduje się podjazd dla wózków oraz schody z poręczami. Przed wejściem bocznym nie ma schodów. Budynek nie posiada obszarów kontroli. Biuro Podawcze znajduje się na parterze po lewej stronie od wejścia głównego, a Punkt Obsługi Mieszkańca znajduje się na parterze po prawej stronie od wejścia głównego - czynne w poniedziałki od 8:00 do 17:00, od wtorku do czwartku od 8:00 do 16:00 oraz w piątki od 8:00 do 15:00. Istnieje możliwość umówienia spotkania pracownika z klientem na parterze w Punkcie Obsługi Mieszkańca.
2. Opis dostępności korytarzy, schodów i wind.
Na I i II piętro budynku prowadzi jedna klatka schodowa wyposażona w poręcz
i zlokalizowana po lewej stronie od wejścia głównego oraz winda z wejściem
na parterze po prawej stronie od wejścia głównego. Winda umożliwia dostęp do wszystkich pięter budynku. Zastosowano odpowiednie oznakowanie windy dla osób
z niepełnosprawnością wzroku i ruchu.
Aranżacja przestrzeni, szerokość korytarzy i drzwi oraz brak zmian poziomów zapewnia trasę wolną od przeszkód.
Toaleta dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze po lewej stronie od wejścia głównego do budynku za Biurem Podawczym.
W budynku Urzędu na parterze w głównym holu wykonano oznakowanie poziome dla osób ze szczególnymi potrzebami – linie naprowadzające i pola uwagi. Na każdym piętrze wykonano oznakowanie schodów i elementów szklanych oraz tablice kierunkowe z zastosowaniem wytycznych Polskiego Związku Niewidomych, a przy każdym pomieszczeniu zamontowano tabliczki z oznaczeniami pokoi
z wykorzystaniem j. Braille’a. Przed wejściem do Urzędu usytuowano tyflomapę obiektu.
3. Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętlach indukcyjnych.
W obiekcie nie ma platform oraz informacji głosowych. W Biurze Podawczym zainstalowano stanowiskową pętlę indukcyjną.
4. Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.
Bezpośrednio przed budynkiem Urzędu znajduje się ogólnodostępny parking wzdłuż ul. Spółdzielczej, w tym z dwoma wydzielonymi ogólnodostępnymi miejscami do parkowania dla osób niepełnosprawnych. Są one oznakowane i pomalowane kolorem niebieskim z białym symbolem niepełnosprawności.
5. Informacja o prawie wstępu z psem przewodnikiem i psem asystującym oraz ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach.
Bo budynku Urzędu Miejskiego w Halinowie i wszystkich jego pomieszczeń mogą wejść osoby korzystające z pomocy psów przewodników i psów asystujących. Urząd nie stawia ograniczeń w tym zakresie.
6. Informacja o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.
Aby skorzystać z pośrednictwa tłumacza prosimy o powiadomienie Urzędu Miejskiego w Halinowie za pośrednictwem adresu email: halinow@halinow.pl
z wyprzedzeniem 3 dni roboczych przed planowanym terminem załatwienia sprawy
(z wyłączeniem sytuacji nagłych). Formularz powiadomienia o chęci skorzystania ze świadczenia usług tłumacza PJM, SJM, znajduje się w załączniku do niniejszej informacji.
Osoba głucha lub słabo słysząca może zgłosić się ze swoją sprawą do Urzędu Miejskiego w Halinowie w Biurze Podawczym z dostępem do usługi, urzędnik za pośrednictwem komputera z kamerą połączy się z tłumaczem języka migowego. Tłumacz będzie pośredniczył w rozmowie między klientem a urzędnikiem. Rozmowa odbywa się w czasie rzeczywistym.
Skorzystanie z usług online jest bezpłatne i nie wymaga wcześniejszego umawiania się na wizytę w Urzędzie.
Usługa jest bezpłatna dla osoby uprawnionej będącej osobą niepełnosprawną
w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 roku o rehabilitacji zawodowej
i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.
Uwaga!
W przypadku korzystania przez osoby uprawnione z pomocy tzw. osoby przybranej, czyli osoby, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę uprawnioną w celu ułatwienia porozumiewania się z osobą uprawnioną i udzielania jej pomocy w załatwieniu spraw, wizyta w Urzędzie Miejskim w Halinowie nie musi być wcześniej uzgadniana.
Koordynator do spraw dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami
w Urzędzie Miejskim w Halinowie:
Marcin Kamiński tel. 22 783 60 20 wew. 131, email: halinow@halinow.pl
Elżbieta Żołądkiewicz tel. 22 783 60 20 wew. 132, email: halinow@halinow.pl