Podstawa prawna
Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz.U.2023.1378).
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. 2016.0.1827)
Miejsce załatwienia sprawy
Referat Urzędu Stanu Cywilnego i Spraw Obywatelskich, wejście od ulicy Bema.
tel. (22) 783-60-20 wew. 111,
e-mail: iwona.jagiello@halinow.pl
Godziny urzędowania:
poniedziałek 8.00 – 17.00
wtorek - czwartek 8.00 – 16.00
piątek 8.00 – 15.00
Lista wymaganych dokumentów
- Wniosek osoby, której akt dotyczy.
- Dokument tożsamości (dowód osobisty lub paszport).
Opłaty
- 38,00 zł od wydania zaświadczenia
Wpłat z tego tytułu należy dokonywać na rachunek bankowy Urzędu Miasta Halinów : rachunki prowadzi Bank Spółdzielczy w Halinowie 88 8019 0000 2001 0200 9959 0001 na poczcie lub przelewem bankowym.
Czas załatwienia sprawy
- Jeżeli wniosek o wydanie zaświadczenia o stanie cywilnym złożony został do kierownika USC, który przechowuje księgę stanu cywilnego (USC w Halinowie) wydanie zaświadczenia następuje do 7 dni roboczych od dnia złożenia wniosku.
- Jeżeli wniosek o wydanie zaświadczenia o stanie cywilnym złożony został do kierownika USC, który nie przechowuje księgi stanu cywilnego, wydanie zaświadczenia następuje do 10 dni roboczych od dnia złożenia wniosku
Tryb odwoławczy
Odmowa wydania zaświadczenia o stanie cywilnym następuje w formie postanowienia, od którego służy zażalenie do Wojewody Mazowieckiego za pośrednictwem Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w terminie 7 dni od dnia jej doręczenia.
Dodatkowe informacje
- Zaświadczenie o stanie cywilnym wydawane jest wyłącznie osobie, której dotyczy.
- Zaświadczenie jest ważne przez 6 miesięcy od daty jego sporządzenia.
- Odmowa wydania zaświadczenia w formie postanowienia.