Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2142 z późn. zm.)
- Art. 306a, 306b, 306e, 306j ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r.- Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 z późn. zm.)
- Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 07 lipca 2022 r. w sprawie zaświadczeń wydawanych przez organy podatkowe (Dz.U. z 2022r. poz. 1451)
Miejsce załatwienia sprawy
Referat Podatków i Opłat Lokalnych
II piętro, pokój nr 26, 27, 31 tel. (22) 783-60-20 wew. 126, 127, 140 e-mail: podatki@halinow.pl
Godziny urzędowania:
poniedziałek 8:00 - 17:00
wtorek-czwartek 8:00 - 16:00
piątek 8:00 - 15:00
Lista wymaganych dokumentów
Wniosek o wydanie zaświadczenia.
Opłaty
Opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia – 17 zł
Opłatę uiszcza się bezgotówkowo na rachunek Urzędu: Bank Spółdzielczy w Halinowie Nr: 88 8019 0000 2001 0200 9959 0001, Filia Banku Spółdzielczego Halinów przy ul. Spółdzielcza 1, 05-074 Halinów, czynna:
poniedziałek 8:00 – 16:45
wtorek-czwartek 8:00 – 15:45
piątek 8:00 – 14:45
Czas załatwienia sprawy
Do 7 dni.
Tryb odwoławczy
Odmowa wydania zaświadczenia lub zaświadczenia o treści żądanej przez osobę ubiegającą się o nie następuje w drodze postanowienia, na które służy zażalenie. Zażalenie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Siedlcach za pośrednictwem Burmistrza Halinowa w terminie 7 dni od dnia doręczenia postanowienia stronie. Zażalenie należy składać w Biurze Podawczym.
Dodatkowe informacje
1. Wybrane zwolnienia od opłaty skarbowej – wyciąg z ustawy o opłacie skarbowej (t. j. Dz. U. z 2016 r. poz. 1827). Zwalnia się od opłaty skarbowej:
• osoby, które dokonując zgłoszenia lub składając wniosek o dokonanie czynności urzędowej albo wniosek o wydanie zaświadczenia lub zezwolenia (pozwolenia, koncesji) albo składając dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpis, wpis lub kopię przedstawią zaświadczenie
o korzystaniu ze świadczeń pomocy społecznej z powodu ubóstwa.
2. Zgodnie z art. 24 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (t. j. Dz. U. z 2016 r. poz. 922 z późn. zm.) informuję, że dane osobowe zebrane w celu rozpatrywania spraw wniesionych do Urzędu, są gromadzone w Urzędzie Miejskim w Halinowie 05-074, przy ul. Spółdzielczej 1. Zebrane dane osobowe są przetwarzane w celu rozpatrzenia sprawy wniesionej do Urzędu, przez pracowników Urzędu upoważnionych do przetwarzania danych osobowych. Każdy kogo dane osobowe są gromadzone i przetwarzane w Urzędzie Miejskim w Halinowie, ma prawo dostępu do swoich danych oraz wnoszenia o ich poprawianie.