Burmistrz - Adam Ciszkowski
tel. 22 783 60 20 wew. 122
Przyjęcia Interesantów: wtorek w godzinach: 12.00 - 16.30
Zapisy prowadzi: Małgorzata Kręzel podinsp. ds. organizacji sekretariatu i obsługi Biura Burmistrza -
w pokoju nr 12 oraz telefonicznie pod nr 22 783 60 20 wew. 122
1. Burmistrz jest organem wykonawczym Gminy i kierownikiem Urzędu.
2. Do zadań Burmistrza, należy kierowanie sprawami Gminy, nie zastrzeżonymi do kompetencji innych organów. Szczegółowe zadania i kompetencje Burmistrza, określają ustawy i akty prawa miejscowego.
3. Do zakresu obowiązków Burmistrza, należy w szczególności:
- reprezentowanie Gminy i Urzędu na zewnątrz,
- wykonywanie zadań jako organ podatkowy Gminy,
- wykonywanie zadań szefa obrony cywilnej Gminy,
- rozstrzyganie skarg i podejmowanie decyzji odnośnie wniosków,
- udzielanie odpowiedzi na interpelacje, wnioski, uwagi i zapytania posłów, senatorów i radnych,
- wnoszenie uchwał pod obrady Rady,
- wykonywania uchwał Rady,
- przedkładanie Wojewodzie i Regionalnej Izbie Obrachunkowej uchwał podejmowanych przez Radę,
- gospodarowanie mieniem komunalnym,
- ogłaszanie budżetu Gminy i realizowanie go,
- wykonywanie zadań kierownika jednostki sektora finansów publicznych,
- wykonywanie zadań kierownika zakładu pracy, w stosunku do Urzędu,
- wykonywanie funkcji zwierzchnika służbowego w stosunku do, kierowników jednostek organizacyjnych i instytucji kultury Gminy,
- sprawowania nadzoru nad działalnością jednostek organizacyjnych i instytucji kultury Gminy,
- wydawanie decyzji, postanowień i innych aktów w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej,
- wydawanie decyzji w zakresie uprawnień pracodawcy i zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników samorządowych zatrudnionych w Urzędzie oraz kierowników jednostek organizacyjnych i instytucji kultury Gminy,
- podejmowanie czynności w sprawach, związanych z bezpośrednim zagrożeniem interesu publicznego.
4. Burmistrz bezpośrednio nadzoruje pracę:
- Referatu Urzędu Stanu Cywilnego i Spraw Obywatelskich,
- Referatu Edukacji i Polityki Społecznej
- Samodzielnego Stanowiska ds. Obsługi Prawnej
- Samodzielnego Stanowiska ds. Zamówień Publicznych,
- Pełnomocnika ds. Informacji Niejawnych,
- Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej.
5. Do zakresu uprawnień Burmistrza, należy w szczególności:
- wydawanie zarządzeń,
- wydawanie przepisów porządkowych,
- udzielanie upoważnień, do wydawania w swoim imieniu decyzji, w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej,
- udzielanie pełnomocnictw procesowych w sprawach dotyczących Gminy i Urzędu,
- udzielanie upoważnień do wykonywania niektórych uprawnień pracodawcy i zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników samorządowych zatrudnionych w Urzędzie oraz kierowników jednostek organizacyjnych i instytucji kultury Gminy.
6. Zadania Burmistrza, jako organu administracji publicznej w postępowaniach administracyjnych, mogą wykonywać pracownicy Urzędu, jedynie na podstawie pisemnego upoważnienia.
7. W czasie nieobecności Burmistrza, jego obowiązki pełni, Zastępca Burmistrza.