Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. 2016.0.2064)
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. 2016.0.1827)
Miejsce załatwienia sprawy
Referat Urzędu Stanu Cywilnego i Spraw Obywatelskich, wejście od ulicy Bema.
tel. (22) 783-60-20 wew. 111,
e-mail: iwona.jagiello@halinow.pl
Godziny urzędowania:
poniedziałek 8.00 – 17.00
wtorek - czwartek 8.00 – 16.00
piątek 8.00 – 15.00
Lista wymaganych dokumentów:
- Podanie o wydanie zaświadczenia.
- Dokument tożsamości : dowód osobisty lub paszport.
- Pisemne zapewnienie o braku przeszkód do zawarcia małżeństwa złożone przed kierownikiem USC.
- Dokument potwierdzający stan cywilny przyszłego małżonka.
- Jeżeli wnioskodawca nie posiada aktów stanu cywilnego sporządzonych w Rzeczypospolitej Polskiej, składa zagraniczny dokument stanu cywilnego lub inny dokument wydany w państwie, w którym nie jest prowadzona rejestracja stanu cywilnego, potwierdzający urodzenie, a jeżeli osoba pozostawała uprzednio w związku małżeńskim – potwierdzający małżeństwo, wraz z dokumentem potwierdzającym ustanie lub unieważnienie tego małżeństwa albo dokumentem potwierdzającym stwierdzenie nieistnienia małżeństwa.
- Zaświadczenie wydaje wybrany kierownik urzędu stanu cywilnego lub konsul.
- Zaświadczenie jest ważne przez okres 6 miesięcy od daty jego sporządzenia.
- Odmowa wydania zaświadczenia – pismo kierownika USC.
Opłaty
38 zł za wydanie zaświadczenia.
Rachunki prowadzi Bank Spółdzielczy w Halinowie 88 8019 0000 2001 0200 9959 0001
Czas załatwienia sprawy
Wydanie zaświadczenia:
- do 7 dni.
- do miesiąca, a w sprawach skomplikowanych do dwóch miesięcy
Tryb odwoławczy
Do Sądu Rejonowego w Mińsku Mazowieckim, właściwego ze względu na siedzibę Urzędu Stanu Cywilnego w Halinowie, w terminie 14 dni od dnia doręczenia odmowy wydania zaświadczenia. Odwołanie należy złożyć w Biurze Podawczym Urzędu Miasta w Halinowie.