Podstawa prawna
• Art. 35 ustawy z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz.U.2017, poz. 657 t.j.).
Miejsce załatwienia sprawy
Referat Urzędu Stanu Cywilnego i Spraw Obywatelskich, wejście od ulicy Bema.
tel. (22) 783-60-20 wew. 154,
e-mail: marzena.stachowicz@halinow.pl
Godziny urzędowania:
poniedziałek 8.00 – 17.00
wtorek - czwartek 8.00 – 16.00
piątek 8.00 – 15.00
Lista wymaganych dokumentów
- Umotywowane podanie o wymeldowanie skierowane do Burmistrza Halinowa.
- Kserokopia lub odpis aktualnego dokumentu stwierdzającego tytuł prawny do lokalu zamieszkałego przez osobę, w stosunku do której prowadzone jest postępowanie o wymeldowanie (umowa cywilno-prawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna lub orzeczenie sądu).
Opłaty
Podanie wolne od opłaty.
Opłata w wysokości 10 zł za wydanie decyzji, do której mają zastosowanie przepisu Kodeksu postępowania administracyjnego.
Czas załatwienia sprawy
Termin obligatoryjny do załatwienia sprawy - ok. 2 miesięcy, jeżeli załatwienie sprawy nie wymaga zgromadzenia dodatkowych materiałów dowodowych.
- w wyniku przeprowadzonego postępowania organ wydaje decyzję administracyjną, która w zależności od ustalonych okoliczności sprawy przybiera postać :
- decyzji administracyjnej o wymeldowaniu,
- decyzji administracyjnej o braku podstaw do wymeldowania,
- decyzji administracyjnej o umorzeniu postępowania,
- decyzji administracyjnej zawieszającej postępowanie (wydania w sytuacji, gdy rozstrzygnięcie sprawy jest uzależnione od wcześniejszego wyjaśnienia istotnej w sprawie okoliczności przez sąd powszechny lub inny organ).
Tryb odwoławczy
Od decyzji wydanej przez organ I instancji (decyzji Burmistrza Halinowa) przysługuje pisemne odwołanie do organu II instancji (Wojewoda Mazowiecki) w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
Dodatkowe informacje
- W toku prowadzonego postępowania organ administracji kompletuje materiał dowodowy w postaci, zeznań świadków, wyjaśnień stron postępowania, oględzin na posesji, informacji Straży Miejskiej, Policji oraz innych urzędów i instytucji w celu ustalenia stanu faktycznego będącego podstawą do wydania decyzji w sprawie.
- W przypadku braku możliwości ustalenia miejsca pobytu osoby, w stosunku do której prowadzone jest postępowanie o wymeldowanie, realizowana jest procedura ustanawiania przez Sąd Rejonowy w Mińsku Mazowieckim I Wydział Cywilny kuratora dla nieobecnego celem reprezentowania w postępowaniu (w toku dalszego postępowania kurator obejmuje pozycję strony postępowania o wymeldowanie).
- Z podaniem o wymeldowanie występuje osoba posiadająca tytuł prawny do lokalu tego właściciela lub podmiotu, z którego ma nastąpić wymeldowanie.
- Zgodnie z art. 24 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. 2016, poz. 922 t.j.) informuję, że dane osobowe zebrane w celu rozpatrywania spraw wniesionych do Urzędu, są gromadzone w Urzędzie Miejskim w Halinowie 05-074, przy ul. Spółdzielczej 1. Zebrane dane osobowe są przetwarzane w celu rozpatrzenia sprawy wniesionej do Urzędu, przez pracowników Urzędu upoważnionych do przetwarzania danych osobowych. Każdy kogo dane osobowe są gromadzone i przetwarzane w Urzędzie Miejskim w Halinowie, ma prawo dostępu do swoich danych oraz wnoszenia o ich poprawianie.