1 lipca ruszyła Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków (CEEB). Nakłada ona nowe obowiązki dla wszystkich właścicieli i zarządców budynków.
Każdy właściciel lub zarządca budynku musi w związku z tym złożyć w Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków deklarację dotyczącą źródeł ciepła i spalania paliw. Przepis dotyczy budynków mieszkalnych oraz niemieszkalnych w całej Polsce.
Właściciel lub zarządca budynku będzie mógł wysłać deklarację przez internet, za pośrednictwem systemu teleinformatycznego Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków. Osoby, które nie mogą skorzystać z tej formy składania deklaracji, mają możliwość złożenia jej w formie papierowej osobiście lub listownie w Urzędzie Miejskim w Halinowie, 05 - 074 Halinów ul. Spółdzielcza 1.
Złóż formularz przez internet. https://zone.gunb.gov.pl/
Przepisy zakładają dwunastomiesięczny termin na złożenie deklaracji CEEB dla budynków już istniejących - licząc od 1 lipca 2021, oraz czternastodniowy dla nowo powstałych – po 1 lipca 2021.
System przeznaczony jest do realizacji ustawowych zadań związanych z ochroną środowiska, termomodernizacją i walką z ubóstwem energetycznym. Za jego powstanie odpowiada Główny Urząd Nadzoru Budowlanego. Celem zbierania informacji o budynkach jest stworzenie kompletnej bazy danych, na podstawie której każda gmina w Polsce będzie mogła podejmować odpowiednie działania na rzecz poprawy jakości powietrza.
Więcej informacji można znaleźć na stronie Głównego Urzędu Nadzoru Budowlanego lub pod numerami telefonu: 22 295 51 28 (GUNB) lub 22 783 60 20 wew. 207 (Urząd Miejski w Halinowie).
Na stronie https://zoneapp.gunb.gov.pl/#/verify możesz sprawdzić czy deklaracja dla Twojego punktu adresowego została zgłoszona do bazy CEEB.