Podstawa prawna
-
Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz.U.2023.1378).
- Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. 2017.0.657)
Miejsce załatwienia sprawy
Referat Urzędu Stanu Cywilnego i Spraw Obywatelskich, wejście od ulicy Bema.
tel. (22) 783-60-20 wew. 111,
e-mail: iwona.jagiello@halinow.pl
Godziny urzędowania:
poniedziałek 8.00 – 17.00
wtorek - czwartek 8.00 – 16.00
piątek 8.00 – 15.00
Lista wymaganych dokumentów
- Karta zgonu stwierdzająca zgon wydana przez lekarza.
- Dowód tożsamości osoby zmarłej (paszport w przypadku cudzoziemca) i współmałżonka.
- Dokument tożsamości osoby zgłaszającej zgon (dowód osobisty lub paszport).
Opłaty
Nie podlega opłacie skarbowej.
Czas załatwienia sprawy
Niezwłocznie.
Tryb odwoławczy
Odmowa sporządzenia aktu następuje w formie decyzji, od której służy odwołanie do Wojewody Mazowieckiego za pośrednictwem Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.
Dodatkowe informacje
- Zgon należy zgłosić najpóźniej w ciągu 3 dni od daty sporządzenia karty zgonu, a jeżeli zgon nastąpił wskutek choroby zakaźnej, zgłoszenia dokonuje się w ciągu 24 godzin od zgonu.
- Zgłoszenia dokonuje się w USC właściwym ze względu na miejsce zgonu.
- Odpis skrócony aktu zgonu jest wydawany z urzędu po dokonaniu rejestracji osobie zgłaszającej zgon.
- Zgłoszenie zgonu zastępuje wymeldowanie osoby zmarłej.
- Zgłaszając zgon należy podać: imiona, nazwisko i nazwisko rodowe osoby zmarłej, jej stan cywilny, datę i miejsce urodzenia, imiona i nazwiska rodowe rodziców osoby zmarłej, nazwisko i nazwisko rodowe współmałżonka osoby zmarłej.