Jeśli składasz wniosek przez internet, musisz uzupełnić go o odciski palców i wzór podpisu. Dane te zostaną pobrane w urzędzie i umieszczone w dowodzie osobistym.
Na wizytę w urzędzie masz 30 dni od złożenia wniosku przez internet. Po tym terminie twój wniosek nie zostanie zrealizowany (pozostanie bez rozpoznania).
Jeśli składasz wniosek w Urzędzie, nie musisz mieć wniosku. Wniosek zostanie wstępnie przygotowany przez urzędnika.
Co musisz przygotować:
- jeśli chcesz mieć w swoim e-dowodzie podpis osobisty, poinformuj o tym urzędnika.
- kolorowe zdjęcie na papierze fotograficznym w formacie 35 x 45 mm (szerokość x wysokość) i – jeśli jesteś na zdjęciu w ciemnych okularach lub w nakryciu głowy – odpowiednie zaświadczenie. Pamiętaj, że jeśli zdjęcie nie będzie spełniać wymagań, urzędnik poprosi cię o uzupełnienie wniosku,
- dotychczasowy dowód osobisty lub ważny paszport – jeśli masz,
- dokument podróży (na przykład paszport) lub inny dokument stwierdzający tożsamość – jeśli jesteś osobą, która dostała polskie obywatelstwo,
- jeśli ubiegasz się o wydanie dowodu osobistego z powodu nieuprawnionego wykorzystania twoich danych osobowych (kradzież tożsamości) – uprawdopodobnij, że takie zdarzenie miało miejsce. Możesz np. dołączyć pismo lub e-mail z firmy, z którą masz podpisaną umowę, informujące cię o wycieku danych osobowych albo wydruk zamieszczonego na stronie internetowej oświadczenia informującego o wycieku danych wraz z dokumentem potwierdzającym, że firma gromadziła twoje dane osobowe.
Może się zdarzyć, że ze względu na chorobę, niepełnosprawność lub inną niedającą się pokonać przeszkodę nie możesz osobiście udać się do urzędu. Możesz wtedy złożyć wniosek o dowód w miejscu, w którym przebywasz. Skontaktuj się bezpośrednio z organem gminy (będącej siedzibą władz powiatu), na terenie której przebywasz, lub organem miasta na prawach powiatu, na terenie którego przebywasz.
Tytuł procedury:
Wydanie dowodu osobistego i unieważnienie.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity: Dz. U. z 2017 r. poz. 1257)
- Ustawa z dnia 06 sierpnia 2010r. o dowodach osobistych (tekst jednolity: Dz. U. z 2017 r. poz. 1464 ze zm.)
- Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (tekst jednolity: Dz. U. z 2017 r. poz. 570)
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 29.01.2015 r. w sprawie wzoru dowodu osobistego oraz sposobu i trybu postępowania w sprawach wydawania dowodów osobistych, ich utraty, uszkodzenia, unieważnienia i zwrotu (Dz. U. z 2015 r. poz. 212).
Tytuł procedury:
Wydanie dowodu osobistego i unieważnienie.
Podstawa prawna:
1. Ustawa z dnia 06 sierpnia 2010r. o dowodach osobistych ( Dz. U. z 2016 r. poz. 391 z późn. zm.)
2. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 29.01.2015 r. w sprawie wzoru dowodu osobistego oraz sposobu i trybu postępowania w sprawach wydawania dowodów osobistych ich utraty, uszkodzenia, unieważnienia i zwrotu.
Miejsce załatwienia sprawy:
Referat Urzędu Stanu Cywilnego i Spraw Obywatelskich, wejście od ulicy Bema.
Wymagane dokumenty:
1. Aktualne fotografie o wymiarach 35 x 45mm (pozycja frontalna).
Termin załatwienia sprawy:
30 dni od daty złożenia wniosku.
Sposób załatwienia sprawy:
Wydanie dowodu osobistego.
Decyzja w przypadku odmowy wydania dowodu.
Opłata:
Brak opłat.
Tryb odwoławczy:
Wojewoda Mazowiecki, 00-950 Warszawa Pl. Bankowy 3/5 – odwołanie za pośrednictwem Burmistrza Miasta w ciągu 14 dni od dnia doręczenia decyzji.