Podstawa prawna:
- art. 93 ust. 4,5 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami.
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 7 grudnia 2004r. w sprawie trybu dokonywania podziałów nieruchomości oraz sposobu sporządzania i rodzajów dokumentów wymaganych w tym postępowaniu.
Miejsce załatwienia sprawy:
Referat Geodezji i Planowania Przestrzennego
I piętro, pokój nr 17, tel. (22) 783-60-20 wew. 147
Godziny urzędowania:
poniedziałek 800 - 1700
wtorek - czwartek 800 - 1600
piątek 800 - 1500
Wymagane dokumenty:
- Wniosek o wydanie opinii - druk do pobrania w Biurze Podawczym Urzędu lub na stronie internetowej www.halinow.pl
- Wstępny projekt podziału nieruchomości sporządzony na kopii mapy zasadniczej a w przypadku jej braku na kopii mapy katastralnej, uzupełnionej w razie potrzeby niezbędnymi dla projektu podziału elementami zagospodarowania terenu.
- Dokument potwierdzający tytuł własności nieruchomości.
- Wypis z ewidencji gruntów.
- Rzuty poszczególnych kondygnacji budynku z naniesionymi liniami podziału przebiegającymi wzdłuż pionowych płaszczyzn, które tworzone są przez ściany oddzielenia przeciwpożarowego - w przypadku podziału nieruchomości zabudowanej, gdy proponowany podział powoduje także podział budynku.
Opłaty:
Nie podlega opłacie skarbowej (ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej)
Czas załatwienia sprawy:
Do 30 dni - od dnia wszczęcia postępowania + uzgodnienia zewnętrzne
Tryb odwoławczy:
Na postanowienia przysługuje zażalenie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Siedlcach za pośrednictwem organu, który wydał postanowienie. Zażalenie wnosi się w terminie 7 dni od dnia doręczenia postanowienia stronie. Zażalenie należy składać w Biurze Podawczym.
Dodatkowe informacje:
Zgodnie z art. 24 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych informuję, że dane osobowe zebrane w celu rozpatrywania spraw wniesionych do Urzędu, są gromadzone w Urzędzie Miejskim w Halinowie 05-074, przy ul. Spółdzielczej 1. Zebrane dane osobowe są przetwarzane w celu rozpatrzenia sprawy wniesionej do Urzędu, przez pracowników Urzędu upoważnionych do przetwarzania danych osobowych. Każdy kogo dane osobowe są gromadzone i przetwarzane w Urzędzie Miejskim w Halinowie , ma prawo dostępu do swoich danych oraz wnoszenia o ich poprawianie.