Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz.U.z 2017 r.poz.1785),
- Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2017 r. poz. 201 z późn. zm.),
- Uchwała Nr XXXVIII.359.2017 Rady Miejskiej w Halinowie z dnia 30 listopada 2017 roku w sprawie określenia wzorów formularzy informacji i deklaracji podatkowych (Dziennik Urzędowy Województwa Mazowieckiego z dnia 04.12.2017 r. poz. 11188).
Miejsce załatwienia sprawy
Referat Podatków i Opłat Lokalnych
II piętro, pokoje nr: 26, 27 tel. (22) 783-60-20 wew. 126, 127 e-mail: podatki@halinow.pl
Godziny urzędowania:
poniedziałek 8:00 - 17:00
wtorek-czwartek 8:00 - 16:00
piątek 8:00 - 15:00
Lista wymaganych dokumentów
- Osoby fizyczne przekładają wypełniony formularz: INRL-1 - informacja w sprawie podatku od nieruchomości, rolnego, leśnego
Opłaty
Nie pobiera się.
Czas załatwienia sprawy
30 dni
Tryb odwoławczy
Nie przysługuje.
Dodatkowe informacje
1. Zgłoszenie przedmiotu do opodatkowania:
a. osoby fizyczne – 14 dni od dnia wystąpienia okoliczności uzasadniających powstanie albo wygaśnięcie obowiązku podatkowego w zakresie podatku od nieruchomości lub od dnia zaistnienia zdarzenia mającego wpływ na wysokość opodatkowania w tym roku, a w szczególności zmiana sposobu wykorzystywania przedmiotu opodatkowania lub jego części,
b. jeżeli nieruchomość lub obiekt budowlany stanowi współwłasność lub znajduje się w posiadaniu osób fizycznych oraz osób prawnych, jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej lub spółek nieposiadających osobowości prawnej, z wyjątkiem osób tworzących wspólnotę mieszkaniową, osoby fizyczne składają deklarację na podatek od nieruchomości oraz opłacają podatek na zasadach obowiązujących osoby prawne,
2. Korekta formularzy – podatnicy, o których mowa wyżej zobowiązani są odpowiednio skorygować swoje formularze w razie zaistnienia okoliczności mających wpływ na powstanie, wygaśnięcie, zmniejszenie lub zwiększenie obowiązku podatkowego, a także ze względu na zmianę miejsca zamieszkania lub siedziby - w terminie 14 dni od dnia zaistnienia tych okoliczności.
3. Zgodnie z art. 24 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (t. j. Dz. U. z 2016 r. poz. 922 z późn. zm.) informuję, że dane osobowe zebrane w celu rozpatrywania spraw wniesionych do Urzędu, są gromadzone w Urzędzie Miejskim w Halinowie 05-074, przy ul. Spółdzielczej 1. Zebrane dane osobowe są przetwarzane w celu rozpatrzenia sprawy wniesionej do Urzędu, przez pracowników Urzędu upoważnionych do przetwarzania danych osobowych. Każdy kogo dane osobowe są gromadzone i przetwarzane w Urzędzie Miejskim w Halinowie, ma prawo dostępu do swoich danych oraz wnoszenia o ich poprawianie.